środa, 27 lipca 2016

Dziękuję za wspomnienia



"Deja vu to gra
naszego umysłu...
a może szansa
na drugie życie?"


Do napisania dzisiejszego postu skłoniły mnie Światowe Dni Młodzieży i wizyta papieża w naszym kraju. Pomimo różnych burzliwych zdarzeń na arenie politycznej jak i kościelnej, ilość ludzi wierzących nie zmniejszyła się. Może nie wszystkim przypadnie do gustu mój wpis (podobnie jest też z modą), mam tego świadomość, że zaglądają do mnie ludzie o różnych poglądach religijnych, ja ich szanuję i szanuję to w co wierzą, ale ja jestem katoliczką i mam prawo na swoim kawałku w sieci napisać o tym;nie mylić z fanatyzmem, bo daleko mi do niego.
Pamiętam moje spotkania z papieżem Janem Pawłem II, byłam wtedy nastolatką, dużo w z nich wyniosłam. Nasz papież Polak to nie tylko duchowny, to człowiek z wielką charyzmą, porywał ludzi i zaszczepiał w nich miłość do bliźniego; pamiętam te spotkania na placu jasnogórskim. Dzisiaj jestem dojrzałą kobietą, obecny papież już nie ma tej siły przyciągania co Jan Paweł II, a może ja tylko tak czuję, bo wtedy oprócz wiary odzywał się we mnie jeszcze patriotyzm. Kiedy umierał Papież Polak , ja szykowałam się na operację, pisałam o tym w archiwalnym poście. Dzisiaj, kiedy patrzę na powitanie Papieża na lotnisku w Krakowie odżywają wspomnienia, te ze spotkań z Papieżem Karolem, kiedy jeszcze nie byłam niepełnoletnia.


Tło dzisiejszej stylizacji idealnie pasuje do tematyki postu, są to bowiem okolice kościoła w Truskolasach.
Debiutuje sukienka w pastelowych kolorach i naszyjnik kupony w Zarze na wyprzedaży.

Sukienka - Butik Opole
naszyjnik - Zara
torebka - Accessorize
buty - Marshall



Widziane z bliska:



W bonusie moja córka i mój fotograf. Niech żyje i króluje młodość.

23 komentarze:

  1. Świetna stylizacja, wyglądasz pięknie <3
    Masz rację, coś w tym jest. Ja też tak czuję.

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że wiara (a nawet jeśli nie wiara jako taka, to trwanie w wartościach, które wiara ze sobą niesie) jest niesamowicie ważna dla większości ludzi.
    Jeśli coś nam pomaga przetrwać trudy naszego życia, jeśli dzięki temu czujemy, że zawsze mamy grunt pod nogami, to należy o to dbać, walczyć o to i nie wstydzić się tego.
    Nigdy.

    Sama obecnie uważam się za niewierzącą, ale w pełni rozumiem, że wiara jest dla ludzi ważna.
    Aczkolwiek jestem zdania, że to nie sama wiara, a jedynie tradycja i rytuały są tym, w co wierzy większość :>

    "Nasz" Papież był osobą wyjątkową.
    Wiele przeżył, był człowiekiem wykształconym, erudytą, poetą, filozofem.
    Miał dar rozumienia położenia każdego człowieka, otwarty umysł, pomysł na Kościół.
    Był w pewnym sensie jego ogromnym reformatorem.

    Myślę, że to samo można powiedzieć o Franciszku.
    Ten jest na pewno Papieżem na miarę obecnych czasów, jego spojrzenie na Kościół jest speyficzne i nie każdemu (zwłaszcza wychowanemu w polskiej obyczajowości religijnej) może się ono podobać, ale sądzę, że trafił nam się teraz najlepszy Papież, jaki trafić się mógł :)

    Elu, ubyło Ci wielu lat w tej stylizacji :)
    Wyglądasz tak młodziutko i tak świeżo, że uśmiecham się do monitora!
    Kwitniesz!

    A córa jaka podobna do Ciebie!
    I jaka radosna!

    Moc buziaków ode mnie i Lecha z pięknego Trójmiasta!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna stylizacja, super wyglądasz w tej sukience:)
    masz piękna córkę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem z okolic Krakowa i sama wizyta papieża nie wywiera na mnie aż tak mocnego wrażenia -jak młodzież ze wszystkich krajów świata pląsająca po ulicach. Jest w nich tyle radości, że udziela się ona i mnie ;-) Perfekcyjna stylizacja, bardzo podoba mi się dopasowanie tych pięknych dodatków :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. tez z nostalgia wspominam wizyty papieża Polaka w Polsce, zawsze nisły ze soba powiew wolności, nadziei.. :) Elu, wyglądasz w tej sukience bardzo dziewczeco, zachwycilam się, to mój ulubiony typ sukienki. O córce, cóz można powiedzieć - Młodość i Radość :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety nie mam dobrych wspomnień związanych z kościołem - już od dziecka...
    Co do papieży.. To nawet nasz nie miał takiej siły przebicia, żeby rozdać choćby części bogactw kościelnych biednym...
    Tam na szczycie, to już jest tylko walka o władzę...
    Wiara, to prywatna sprawa każdego z nas. Oczywiście szanuję czyjąś i każdy ma prawo wypowiadać się na ten temat:))

    A stylizacja śliczna! Dziewczęca i urocza!
    Cudnie w niej wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem osobą wierzącą, zawsze nią byłam, jednak nigdy nie czułam potrzeby jechania na spotkanie z papieżem, ani z naszym, ani z obecnym, aczkolwiek zgadzam sę z Lilly Marlenne co do papieża Franciszka. Bardzo go lubię.
    Wyglądasz bardzo ładnie. Świetna torebeczka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Obie PANIE przepięknie!! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ale przepiękna ta sukienka! A córa zgrabniutka i ładna!:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz śliczną córkę:)))a Ty wyglądasz pięknie:)))piękna sukienka i zachwycające dodatki zwłaszcza torebka:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ceniłam naszego papieża, ale Franciszek również jest niesamowity, pamiętam moje pozytywne zaskoczenie gdy został wybrany, tak wiele rzeczy, które wtedy mówił trafiało do mnie w stu procentach (i dalej tak jest, chociaż niektórych Jego decyzji nie rozumiem - mam na myśli zbliżającą się beatyfikację Szeptyckiego).

    Cudne zdjęcia, ale przede wszystkim dwie stylowe i śliczne kobiety!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne i stylowe kobietki z Was. Ogromna ilość młodych ludzi i nie tylko, która przyjechała z całego świata pokazuje jak duże znaczenie ma wiara w obecnych czasach!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem pod wrażeniem tego ile młodych ludzi przyjechało z całego świata, naprawdę jest ta siła, tego nie da się nie zauważyć. Papież Franciszek jest wspaniałym człowiekiem, nasz Papież też był i to wszyscy będą pamiętać.

    Wspaniale wyglądacie, piękne z Was dziewczyny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zwykle pięknie i trafnie to ujęłaś. Papież Franciszek wydaje się taki ludzki i bardzo przystępny, zjednał sobie całą rzeszę ludzi, chociaż nie wszyscy zgadzają się z jego decyzjami.
    Sukienka bardzo stylowa i subtelna, połączona z fajnie pasującymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że nawet dla niewierzących takie wydarzenie jak Światowe Dni Młodzieży mają a w zasadzie powinny mieć znaczenie. Solidarność tych młodych ich zaangażowanie i wyznawanie określonych wartości jest wartością samą w sobie.
    Sukienka bardzo subtelna.

    OdpowiedzUsuń
  16. Z sukienką wpisałaś się w najnowsze trendy - wyglądasz świetnie. Bardzo podoba mi się Twoja torebka i buty, dokładnie taki obcas chodzi mi po głowie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładnie, dziewczęco i kobieco zarazem, córa piękna. Może razem łączcie swoje fotki, a najlepiej dwie na jednym zdjęciu, takie posty by były czymś nowym :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie jestem katoliczką, ale uważam że obecny papież bardzo dużo robi dla samej wiary, wprowadził wiele zmian w instytucji kościoła, przemawia do mnie też jego pogląd.

    Piękna sukienka i bardzo sympatyczna modelka, nie wspominając o córce.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Sliczna sukienka, zarowno Twoja, jak i corki fotografa :)!!!

    OdpowiedzUsuń

oczekiwanie na lato

  "Nie chodzi o to, by czekać aż burza minie, tylko nauczyć się tańczyć w deszczu" .  Nauczyłam się odpuszczać, poczułam, że chcę ...