poniedziałek, 23 marca 2015

Niedzielny spacer i kto straszy w Kłobucku:P

Dzisiaj zapraszam Was na niedzielny spacer do zamku w Kłobucku, w dzielnicy Zagórze.
Legenda głosi, że w pałacu straszy duch Edwarda Lemańskiego, okrutnego szlachcica, który znęcał się nad okolicznymi chłopami i więził ich w olbrzymich pałacowych lochach. Czy zniknął na dobre?. Nie wiadomo,zdecydowałam się to sprawdzić:P

A teraz na poważnie.
Pałac został wybudowany latach 1795-1800 dla pruskiego ministra Christiana Von Haugwitza. Kolejnymi właścicielami byli
Benedykt Lemański, Henckel Von Donnersmarckowie, książę Aleksander Michajłowicz Romanow. Po pierwszej wojnie światowej posiadłość przeszła na własność Skarbu Państwa, powstała tam Szkoła Leśników, potem Prezydium Państwowej Rady Narodowej a następnie pałac stał się siedzibą zakładu odzieżowego "Dom Mody Elegancja". W 2004 roku rozpoczęto jego generalny remont. W pałacu planuje się utworzenie centrum konferencyjnego. I tyle wikipedia.
Ja pamiętam tylko zakład odzieżowy, pracowało tam wiele kobiet z Kłobucka i okolicznych miejscowości.

Jak przystało na wizytę w pałacu strój musi być elegancki nie ma mowy o trampkach, baletkach czy kaloszach:P
A racji, że prowadzę bloga i interesuje mnie moda,to powinnam założyć coś z aktualnie panującego trendu. Pomyślałam o szerokich spodniach, które pojawiły się na wybiegach i blogach a którym ja nie wróżę przyszłości podobnie jak to miało miejsce ze spodniami w pasy. Też były modne ale na ulicach było ich mało.


Nie udało mi się wejść na teren pałacu,nowy właściciel nie pozwala na to. Zauważyłam, że są wstawione nowe okna i w środku trwają prace remontowe. Ducha Lemańskiego nie udało mi się zobaczyć w żadnym z nich. W parku natomiast straszyły wrony, które fruwały nad moją głową i niemiłosiernie skrzeczały.
Latem ten park zdecydowanie wygląda lepiej, kiedy pojawia się zieleń. Kiedyś więc wrócę tutaj jeszcze raz.


Płaszcz - n/n
buty - Embis
spodnie - Gazaline
Zakiet - Simple
Torebka - Doca

Dodatki widziane z bliska:


A na koniec taki mały żarcik.
Kiedy mój syn zobaczył jak się wystroiłam na ten spacer, zapytał: Co Ty masz za spodnie???!!!! Kiedy wyjaśniłam, że to modny krój, który opanowuje wybiegi i ulice, spojrzał na mnie i skwitował dwoma zdaniami....babcia Halina w spodniach o takim kroju kosi trawę. Daj spokój z tą modą, wolę jak wyglądasz ładnie a nie modnie. A mąż dodał...nie mów nic, bo się matka obrazi i będzie się boczyć do wieczora. To tyle na temat postrzegania mody i nowych trendów przez facetów.
Miłego tygodnia kochani. Buziaki

18 komentarzy:

  1. Great combination and cute accesories! Kisses.
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne zdjęcia no i Ty bardzo elegancko wyglądasz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzisz Elu, zgadzam sie z tezą twojego syna ,że należy wyglądać ładnie , nie koniecznie modnie . Tylko prawda jest taka że 80% kobiet nie powinno nosić rurek - grube uda -szczupłe łydki i wielka stopa - to nie wyglàda ładnie . W rurkach ladnie szczupłym i proporcjonalnym .
    Cieszę sie wiec na koniec ich hegemoni :):)
    Może nie od razu każdemu iść w dzwony . Ale pośrodku jest wiele opcji i jednà z nich jest prosta nogawka . Ona wyglada dobrze na 80% kobiet .
    A patrząc na twoja elegancję dzisiaj pierwsze co pomyslałam ze dobrze skrojone spodnie do figury . A że syn nie przyzwyczajony to mu sie nie podoba . Facetom podoba sie zazwyczaj to co znajà , podobnie jak dzieciom ;);)
    Dla mnie jak najbardziej na tak .

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne zdjęcia i urocze miejsce na spacerek :-) A Ty wyglądasz bardzo elegancko, żakiet ma piękny kolor :-) Ja myślę, że trzeba ubierać to w czym czujemy się i wyglądamy dobrze, śledzić trendy jak najbardziej można, ale trzeba wybierać z nich to co do nas pasuje, a nie ślepo naśladować :-) Twoje spodnie jak najbardziej na tak ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zawsze lubiłam szerokie nogawki u spodni. Podoba mi się i tyle :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Faceci się nie znają:D Hehehe, jak bym mojego słuchała, to bym wyglądała bardzo statecznie;))
    A Tyś bardzo elegancka do tego pałacu! I Ci powiem, że w tych portkach ekstra wyglądasz!
    Bo jak Ania wyżej napisała - podstawa, to dobrać spodnie dobrze do figury:)

    No i od razu wpadł mi w oko turkusowy żakiet idealnie pasujący do kolorystyki pałacu:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekna klasyczna stylizacja :) Wygladasz naprawde stylowo:) Dodatki sa cudne *_*

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, stunning look. *__*
    Lovely greets Nessa

    OdpowiedzUsuń
  9. Elegancko, a jakże:) Nie mam takich szerokich spodni, ale koniecznie muszę poszukać w jakimś lumpie, a nuż mi się spodobają:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pieknie wygladasz Elu, klasycznie i kobieco. Ten kroj spodni bardzo Ci sluzy - fajnie wydluza nogi... Poza tym modnie nie wyklucza ladnie, co widac na zalczonych zdjeciach;)
    Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
  11. fajny zestaw :) obserwuje i zapraszam do obs. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ładny płaszczyk :)

    Pozdrawiam, M.
    http://hipnature.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie się bardzo podoba, elegancko wyglądasz. Torebka śliczna...pozdrawiam Lusiuniu...

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wygląd ;) płaszczyk bardzo mi się podoba ;)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj, ja jednak mam nadzieję,że szerokie spodnie wrócą na ulicę, po tym jak wróciły na wybiegi:). Z resztą ja tsm szerokie spodnie lubię, i noszę je bez względu na modę i pogodę, nie zważając na trendy:) Jednak miło by było zobaczyć je na ulicy :)

    P. S. Dziękuję za tak ciekawie opisaną historię zamku:) i znów dowiedziałam się czegoś nowego :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

oczekiwanie na lato

  "Nie chodzi o to, by czekać aż burza minie, tylko nauczyć się tańczyć w deszczu" .  Nauczyłam się odpuszczać, poczułam, że chcę ...